Kategóriák

Információ

Új termékek

Népszerű eladások

Általános Szerződési Feltételek

 

Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) a Prohot Kft. (továbbiakban: Eladó), és a Prohot Kft. weboldalán keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő ügyfél (továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Az ÁSZF minden jogügyletre vonatkozik, amely a Prohot Kft. által üzemeltetett weboldalon keresztül jött létre.

A Prohot Kft. által üzemeltetett webáruház: www.digivilag.hu

 

Az eladó adatai
NévProhot Kft.
Cégbejegyzést végző szervFejér Megyei Cégbíróság
8000 Székesfehérvár, Zichy liget 10.
Levelezési cím és telephely8060 Mór, Wekerle S. u 31.
Iroda és ügyfélszolgálat8060 Mór, Wekerle S. u 31.
Székhely8060 Mór, Wekerle S. u 31.
Cégjegyzékszám07-09-008197
Adószám12727692-2-07
Bankszámla számBudapest Bank: 10102952-82399800-01004006
Telefon+36 22 409-432
+36 70 231-98-21
E-mailbolt@digivilag.hu

 1. Általános tudnivalók, a szerződés létrejötte

1.1.      Jelen ÁSZF hatálya minden az Eladó webáruházon keresztül elektronikus úton létrejött adás-vételre és szolgáltatás igénybevételre kiterjed.

1.2.      Az Eladó webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges.

1.3.      Az Eladó webáruházban történő böngészés és a vásárlás előzetes regisztráció nélkül e-mailben is lehetséges.

1.4.      A megrendelés leadását követően a felek közötti szerződés a teljesítésig szabadon módosítható és lemondható, mely telefonon és e-mailben is történhet.

1.5.      A megrendelés teljesítésével jön létre a felek közötti magyar nyelvű szerződés, melyet az Eladó annak létrejöttét követő 5 évig megőriz.

1.6.      Az Eladó nem veti magát alá magatartási kódexnek.

2. Regisztráció

2.1       Megrendeléskor a Vevőnek lehetősége van regisztrációval vagy regisztráció nélkül e-mailben is leadnia a rendelést. A regisztráció nélküli vásárláskor az Eladó csak a megrendelés teljesítéséhez feltétlenül szükséges adatok megadását kéri:

- számlázási adatok

- kiszállítás esetén szállítási adatok

Regisztráció nélküli vásárláskor az Eladó rendszerében nem jön létre regisztrált Vevő.

2.2       . A regisztráció egy egyszerű, néhány lépésből álló eljárás, melyet a kezelőfelület (webáruház) jobb oldalán található bejelentkezés gomb alatt „Fiók létrehozása" gombra kattintva indítható el. A regisztrációhoz szükséges adatok megadása után a beírt jelszóval visszaigazolunk és utána már is bejelentkezhet a saját fiókjába.

2.3. Az Eladót a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Az Eladót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vevő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem az Eladónak felróható okból hozzáférhetővé válik. Az Eladó minden regisztrációt önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a ’Regisztráltál már’ menüpontra kattintva van lehetőség. Az Eladót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3. Megrendelés

3.1       A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából tudhatja meg részletesen, azzal a kiegészítéssel, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelt használati utasítás tartalmazza. Az Eladó szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, készséggel állunk rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályok előírják- használati utasítását az áruhoz mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt haladéktalanul jelezze.

3.2       A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, mely tartalmazza az ÁFA-t, de nem tartalmazza az esetleges kiszállítási költséget.

3.3       A megrendelést az Eladó weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. Az Eladót a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére vagy rendszerhiba következtében valamely termék nyilvánvalóan hibás áron kerül weboldalra, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, akkor az Eladó nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő elállhat vásárlási szándékától.

3.4       Megrendelés feladásához egy adott termék mellett található ’kosárba’ gomra kattintással van lehetősége a Vevőnek. Ezt követően egy felugró ablak jelenik meg, ahol a ’további termékek vásárlása’ gombra kattintva tovább böngészhet weboldalunkon, illetve további termékeket helyezhet kosárba a Vevő. A ’rendelés befejezése’ gomb vezet a kosárhoz, ahol a Vevő módosíthatja a megrendelt áru mennyiségét vagy törölheti azt. A továbbiakban a Vevőnek ki kell választania a szállítás és a fizetés módját valamint meg kell adnia a számlázási és szükség esetén a szállítási adatait, majd a procedúra végén ellenőrizheti a megrendelés adatait és a ’rendelés elküldése’ gombra kattintva küldheti el a megrendelést.

4. Visszaigazolás

4.1       A megrendelés beérkezésekor a Vevő részére a webáruház néhány percen belül automatikus visszajelzést küld, amely arról tájékoztatja a Vevőt, hogy megrendelése rendszerünkben rögzítésre került. Az automatikus visszaigazolás tartalmazza a rendelés részleteit és a Vevő által a megrendelés során megadott adatokat. Amennyiben ez az üzenet a megrendelést követő két napon (48 óra) belül nem érkezne meg a megrendelőhöz, akkor a rendelés nem került rögzítésre. Ebben az esetben kérjük ismételje meg rendelését vagy vegye fel velünk a kapcsolatot.

4.2       Az Eladó 2 munkanapon belül egy újabb e-mailben, szükség esetén telefonon értesíti a Vevőt a termék elérhetőségéről, a szállítás várható időpontjáról. Ekkor jön létre a felek között érvényes szerződés.

4.3       A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

5. Szállítási és fizetési feltételek

5.1       Az Eladó a megrendeléseket a beérkezésüket követő naptól számított három munkanapon belül kiszállítja, amennyiben azonnali raktárkészlettel rendelkezik. A termékeket érintő készletinformáció nincs feltüntetve a webáruházban. Amennyiben egy megrendelésen különböző szállítási határidejű árucikkek vannak, akkor a hosszabb szállítási határidő az irányadó. Amennyiben a megrendelt termék nincs raktáron, az Eladó értesíti a megrendelőt a várható beérkezés, majd az ezt követő kiszállítás idejéről. Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén az Eladót kártérítési kötelezettség nem terheli.

5.2       Házhozszállítással történő rendelés esetén az Eladó egy futárcéget bíz meg a megrendelt áru kézbesítésével, illetve utánvétes fizetéskor az áru ellenértékének átvételével. A szállító cég az árut saját általános szerződési feltételeinek megfelelően kézbesíti. A házhozszállítás 50.000Ft értékű megrendelésig bruttó 1.990 Ft, az ezt meghaladó értékű megrendelések esetén ingyenes. 40 kg-ot meghaladó és túl méretes termékeink szállítási költsége, egyedi díjazással történik. A leadott rendelés után kollegáink felveszi Önnel a kapcsolatot és egyeztetésre kerül.

5.3       Kérjük, átvételkor ellenőrizze tételesen a termék(ek) sértetlenségét, a csomagban foglalt egyéb kiegészítőket, a számlán szereplő adatok helyességét. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni. Sikertelen kézbesítési kísérlet esetén a szállító 2 alkalommal kísérli meg a megrendelt áruk átadását. Ezután a megrendelést az Eladó érvénytelennek nyilvánítja és törli.

5.4       Irodánkban lehetőség van a megrendelt áru személyes átvételére (előzetes időpont egyeztetés után) is, ami a rendelési értékhatártól függetlenül minden esetben ingyenes. Személyes átvétel esetén az Eladó 5 napig tartja lefoglalva a Vevő számára az árut. Ezután a megrendelést az Eladó érvénytelennek nyilvánítja és töröli.

Irodánk címe: 8060 Mór, Wekerle S. u 31.

5.5       A vásárló a kiválasztott áru ellenértékét a következőképpen teljesítheti:

- Az áru átvételekor készpénzben a futárnak

- Az Eladó számlájára történő előre utalással

- Személyes átvétel esetén az áru átvételekor készpénzben

A szállító a készpénz átvételekor minden esetben számlát ad. A Vevő a rendelést csak egyben veheti át, vagy tagadhatja meg átvételét. Felhívjuk figyelmét, hogy az ok nélkül visszautasított átvétel a regisztrációjának törlésével, illetve folyó rendeléseinek érvénytelenítésével járhat – az Eladó egyedi esetre vonatkozó vizsgálatának és mérlegelésének eredményeképpen.

5.7 A szerződéskötésre vonatkozó jogszabályi követelmények

Távollévők között kötött szerződés esetén a vállalkozás a jogszabály által előírt tájékoztatást – világos és közérthető nyelven – a fogyasztóval közli, vagy azt a fogyasztó számára elérhetővé teszi az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek megfelelő módon. A tartós adathordozón (ennek minősül az elektronikus levél, az e-mail is) rendelkezésre bocsátott tájékoztatásnak olvashatónak kell lennie. Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a fogyasztó figyelmét a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságaira a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel, határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a fogyasztót tájékoztatni kell az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról; határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről; a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről; a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról.

A vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. A Prohot Kft.a Digivilág Webáruházban történő megrendelés során ezen tájékoztatási kötelezettségének akként tesz eleget, hogy a „Fizetés” feliratú gombra kattintást megelőzően a Vásárló köteles egy jelölőnégyzet kipipálásával kijelenti többek között, tudomásul vette, hogy a „Fizetés” gombra történő kattintással kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárba helyezetett termék/szolgáltatás/digitális tartalom stb. megvásárlására, ami fizetési kötelezettséget von maga után.

A kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás köteles legkésőbb a fogyasztó szerződéses ajánlatának megtételekor egyértelműen és olvashatóan feltüntetni az esetleges fuvarozási korlátozásokat és az elfogadott fizetési módokat.

A távollévők között kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb a szolgáltatás teljesítésének megkezdésekor – a vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a fent részletesen meghatározott kötelező tájékoztatást, kivéve, ha azt a vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a fogyasztónak megadta; és a fogyasztó a 45/2014. (II.26) korm. Rendelet 29. § m) pontja szerinti nyilatkozatot tett, az erre vonatkozó visszaigazolást.

5.7. A szerződés írásbelisége, iktatása

A Digivilág Webáruház használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A Prohot Kft. azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a webáruházban leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

5.8. Az ügyintézés, szerződés nyelve

Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve a magyar. A szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország joga az irányadó.

5.9. Termékinformációk

A termékkel/szolgáltatással kapcsolatos fontos tudnivalókat (így különösen azok lényeges tulajdonságai, jellemzői; műszaki / technikai paraméterek stb.), valamint az eladási árakat a Vásárló a termék információs oldalán ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt.

A Digivilág Webáruházban megjelenített készletinformációk tájékoztató jellegűek, és arra az időpillanatra vonatkoznak, amikor a Digivilág Webáruház adatbázisa frissítve lett. A Prohot Kft. mindent megtesz azért, hogy ezek az adatok naprakészek legyenek, azonban a raktárkészlet gyors mozgásai miatt azokat szavatolni nem tudja, és így egyes (fogyóban levő) termékeket annak ellenére kaphatónak mutathat még az adott termékoldal, hogy azok időközben elfogytak.

5.10. Adatbeviteli hibák

A Prohot Kft. az adatbeviteli hibáknak („félrekattintások”) a szerződéses nyilatkozat (ami vételár fizetésével járó, kötelező erejű vételi ajánlat) elküldését megelőző azonosítását és kijavítását az alábbiak szerint biztosítja.

A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Prohot Kft. részére való elküldéséig a Digivilag Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen.

5.11. Árfeltüntetés

A Digivilag Webáruház által megvételre kínált termékek, szolgáltatások termékoldalon feltüntetett, magyar forintban megadott eladásai árai az általános forgalmi adót már tartalmazzák (bruttó árak).

A termékek vételára nem tartalmazza az esetleges csomagküldés/kiszállítás költségeit. Ez utóbbiakról a Digivilag Webáruház külön tájékoztatja a Vásárlót a megrendelés folyamata során.

A feltüntetett vételárak mindig végleges eladási árak, azaz akció esetén azok már a kedvezményt tartalmazzák. Prohot Kft. a Digivilág Webáruházból megrendelhető termékek/szolgáltatások vonatkozásában az árváltoztatás jogát fenntartja.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Áfa visszatérítés: A Prohot Kft. az általános forgalmi adót semmilyen esetben sem téríti vissza.

A Digivilág Webáruház szavatolja, hogy rendelés folyamata végén a Vásárló egyértelműen meggyőződhet a kosárba helyezett termékek vételáráról még a kötelező érvényű megrendelésének elküldése előtt.

5.12. Hibás/téves árfeltüntetés

Amennyiben a Prohot Kft. minden gondossága és körültekintése ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a Digivilág Webáruházban, akkor a Prohot Kft. nem köteles a terméket/szolgáltatást hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:

- nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék / szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér;

- esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár;

- egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár

A Prohot Kft az adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. árfeltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.

6. Elállási jog

6.1       Minden természetes személyt (továbbiakban: Fogyasztó) tizennégy napon belüli elállás jog illet meg. Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

- a terméknek,

- több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

6.2       Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog

- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta,

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

6.3       Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején az „Eladó adatai” pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Prohot Kft. részére az elállásra nyitva álló időszak alatt. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozat mintát a weboldalon az Információ / Letölthető dokumentumok alól lehet letölteni. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak.

6.4       Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe az Eladó a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.

6.5       A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

6.6       A terméknek az Eladó címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Az Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. A Fogyasztó kérésére az Eladó gondoskodik a visszaszállítás bonyolításáról.

6.7       Az elállási jog az Eladó irodájában is gyakorolható. Cím: 8060 Mór, Wekerle S. u 31.

6.8       Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az Eladó visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.

6.9       A visszatérítéskor az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

6.10     A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

7. Jótállás és szavatosság

7.1       Kötelező jótállás

7.1.2    Az Eladó termékeire vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

7.1.3    A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Vevő részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik.

7.1.4    Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.

7.1.5    Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

7.1.6    A Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

7.2       Önkéntes jótállás

7.2.1 Az Eladó az általa értékesített termékekre vonatkozóan a weboldalon, a termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Az Eladón az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.

7.3       Kellékszavatosság

7.3.1    A Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vevő érvényesíteni már nem tudja.

7.3.2    Nem Fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

7.3.3    A Vevő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

7.3.4    A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

7.3.5    A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

7.3.6    Az Vevő közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

7.3.7    A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla, a számla másolatának vagy az Eladó által kiállított garancia jegy bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vevőnek felróható okból keletkezett, nem köteles a Vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.3.8    Ha a Vevő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

7.4       Termékszavatosság

7.4.1    A termék (ingó dolog) hibája esetén a Fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 7.3 pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

7.4.2    A Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.4.3    Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

7.4.4    Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.4.5    Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

7.4.6    A Vevő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja.

7.4.7    A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

7.4.8    A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

7.4.9    A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8. Reklamáció, panasz

8.1       Amennyiben a Vevőnek az Eladó által nyújtott szolgáltatásokkal vagy termékeivel kapcsolatban reklamációja van, azt az ÁSZF elején az ’eladó adatai’ alatt található elérhetőségek valamelyikén jelezheti. Az Eladó minden reklamációt kivizsgál és 1 munkanapon belül választ ad.

8.2       Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók 2017-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a http://jarasinfo.gov.hu/ honlapon.

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím:                            8000 Székesfehérvár

Hosszúsétatér 4-6.

Telefon:                      +36 22 510-310

E-mail:                        bekeltetes@fmkik.hu

Ügyfélfogadási idő:

Minden kedden, szerdán: 13 – 15 óra között

Minden pénteken: 9 – 11 óra között

8.3. Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken [https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show] keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

8.4. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a békéltető testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

9. Záró rendelkezések

A Társaság bármikor jogosult a Szabályzat módosítására. A módosításról rövid felhívás formájában a nyitó oldalon tájékoztatja a Felhasználókat. A módosítást követően bármely Szolgáltatás használatával a Felhasználó elfogadja a Szabályzat módosítását.

10. Tárhely szolgáltató:

 

Cégnév:           Magyar Hosting Kft.          

Székhely:         1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22

Telefon:          +36 1 700 2323

E-mail:info@mhosting.hu

 

Mór, 2018. január 29.